Albüm Kritik 1379 (Piołun / Exolvuntur)

Herkese selamlar! Bugün yönümüzü Polonya’ya, Black Metal’in güzide ülkesine, çeviriyoruz. Polonya Black Metal’i diye bir janr olmasına sanırım az kaldı. Gerçi bazıları “Polish Black Metal” diye etiketleme yapıyor ama ben daha o noktaya geldiğimizi düşünmüyorum. Sonuçta Polonya Black Metal’i dediğimiz şeyi temeli daha çok Melodik Black Metal ve Raw Black Metal’e dayanıyor. Bugün de bu iki temele dayanan bir müzik icra eden “Piołun” adlı grubun, bu yıl çıkardığı “Exolvuntur” albümünden sizlere söz edeceğim. 2019 yılında Metal camiasına giriş yapmış grubumuz. İki kişi tarafından yürütülen bir proje. Ben de grubu Exolvuntur albümü ile keşfetmiş oldum. İlk albümünü 2022 yılında çıkaran Piołun, Exolvuntur albümünü 4 yıl sonra bizlere sunuyor. Bu albümü baştan sona iki defa dinledim. Daha da dinleyeceğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Şimdi gelelim bu albüm hakkındaki duygu ve düşüncelerimden söz etmeye.

İşin Melodik Black Metal kısmını şiar eylemiş grubumuz bunu öyle dram yüklü veya daha depresif bir havada yapmak yerine, öfkeli ve kaotik bir şekilde yapıyor. Bu yüzden de albüm baştan sona daha çok agresif şarkılarla bezeli. Bu durumdan gayet memnun kaldığımı söyleyebilirim. Yine bir Mgła benzetmesi yapacağım için bazılarınız bana yetti lan diyebilir. Fakat hem şarkı yazımları hem de agresiflik bakımından “Age of Excuse” dinamiklerini barındırıyor bu albüm. Elbette Age of Excuse kadar ihtişamlı bir albüm değil ama o sularda gezen ve oldukça olumlu sinyaller veren bir eser. Yazılan melodik riffleri oldukça başarılı buldum. Hatta bu yıl dinlediğim en güzel Melodic Black Metal albümlerinden biri olarak adlandırabilirim Exolvuntur. Oldukça sağlam müzikalite ve bütün bu geniş melodik ve sert riff yelpazesini oldukça iyi bir şekilde sentez eden Piołun beni etkilemeyi başardı. Her enstrümanın gayet net bir şekilde duyulduğu ve her birinin şarkıdaki varlığının üst seviye olduğu bir albüm Exolvuntur. İyi bir prodüksiyon ile çıkan bu albümü dinlemek bana oldukça keyif verdi. Katmanlı bir müzik yazımına sahip şarkılar. Öyle tek düze giden pek fazla bir şey yok. Her şarkı kendi içinde inişlere, çıkışlara ve sağlam geçişlere sahip. Piołun için yeni bir grup diyebiliriz. Zaten henüz ikinci albümünü yayınlamış bu grup. Fakat grubun izlemiş olduğu yol gerçekten de çok açık.


Polonya'dan neredeyse kötü bir grup çıkmıyor oluşu, Black Metal ekolünü yeniden yazan ülkelerden biri olması ve günün sonunda her şeyin şahane işlediği bir forma sahip grupların bizlere sunulması gerçekten çok şaşırtıcı. Ben hala şaşırmaya devam ediyorum. Böylesine sağ tandanslı, dini rejimin kol gezdiği bir ülkede Black Metal’in bu derece yükseliyor olması şapka çıkartılacak bir şey. Piołun’un dimdik bir şekilde yoluna devam edeceğine eminim. Bir sonraki albümde hepimizin ağzını açık bırakacak derecede görkemli bir şeyle gelmesini de yürekten umut ediyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın!

Albüm Puanı: 8,5/10



Yorumlar