Herkese selamlar! Bugün sizlere ABD’li Death Metal oluşumu “Frozen Soul”un, bu yıl çıkardığı albümü “No Place of Warmth”tan sizlere söz edeceğim. Frozen Soul ile ilk defa 2021 yılında çıkardığı albümü “Crypt of Ice” ile tanışmıştım. Death Metal’in modern ve biraz da Deathcore ile harmanlanmış tarafını icra ediyor grubumuz. Melodik olaylara dalmadan daha çok sertliği ön plana çıkarıyor. Crypt of Ice’ı oldukça başarısız bulmuştum. Grubun bence modernliği aşırı derecede abartıyor olması ve müziği çok yapay bir tarafta sunması benim hiç hoşuma gitmemişti. Crypte of Ice’ı dinledikten sonra bir daha Frozen Soul dinleyeceğimi düşünmüyordum. Spotify’da karşıma çıkınca hadi bir kez daha dinleyeyim şu grubu dedim. Sonuç nasıl oldu peki?
En azından Crypt of Ice albümünden biraz daha iyi seviyede olduğunu söyleyebilirim. Fakat prodüksiyon olarak hala o yapaylık hissi, sanki yapay zekada üretilmiş bir albüm hissi devam ediyor. Bu durumu gerçekten irdelemek gerekiyor. Birçok Deathcore albümü dinlemiş biri olarak bu tür albümlerin zaten teknolojinin son harikası havada olduklarını biliyorum. Fakat orada durumu kotaran şey yazılan rifflerin, davul performansının ve vokalin gerçekten de doğaüstü düzeyde etkileyici olmalarıdır. Frozen Soul’da ise müzisyenlik biraz daha geride. Yazılan riffler, davul performansı, bas gitarın kullanımı ve vokalin bir aradaki formu düzey olarak o kadar iyi değil. No Place of Warmth albümünün ciddi anlamda rahatsız edici bir prodüksiyon kalitesi var. Kulaklarda adeta patlayan davul kickleri bütün şarkıların önüne geçiyor ve günün sonunda rahatsızlık veriyor. Böylesi yoğun tokluğa sahip, bas ve davulun çok yüksek sesle varlık göstermesi dinleme zevkinin içine ediyor. Dediğim gibi Crypt of Ice’a göre ilerleme var. Bu arada grubun bir de 2023 yılında çıkardığı bir albümü daha var ama onu dinlemedim. Gördüğüm kadarıyla o daha iyi puanlar almış. No Place of Warmth’ın prodüksiyonu biraz daha iyi olsaymış gerçekten dinlerken kendinizi enerjik hissedeceğiniz bir albüm. Fakat işte dinlemesi kulakları yorduğu için burada ciddi puan kırmak durumundayım.
Toparlayacak olursam; bu tür yapaylık hissi veren albümlere tahammülüm pek yok. Yani çok üst düzey işler yapılması lazım ki bu yapaylık hissini görmezden, duymazdan gelebileyim. No Place of Warmth, vasat düzeyde bir albüm. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın!
Albüm Puanı: 6/10


Yorumlar
Yorum Gönder