Albüm Kritik 1381 (Archspire / Too Fast to Die)

Herkese selamlar! Bugün yönümüzü Kanada’ya çeviriyoruz. Kanada’dan bizlere Death Metal’in teknik tarafını sunan “Archspire” adlı grubun bu yıl çıkardığı “Too Fast to Die” adlı albümünden sizlere söz edeceğim. Grubun ismini daha önceden duymuş olsam da ilk defa Too Fast to Die albümü ile dinlemiş oldum kendisini. Bu albümü dinlerken de bir süredir düşündüğüm bir konu tekrardan alevlendi kafamda. Technical Death Metal albümlerini değerlendirmek gerçekten garip bir iş. Günün sonunda bütün hepsinde çok iyi bir müzisyenliğe şahit oluyorsunuz. Hep aklımızda ulan bunu da nasıl çalmış ama gibi bir şeyler dönüyor. Her enstrüman hep en kompleks şekilde varlık gösteriyor. Bütün Technical Death Metal albümlerine yüksek puanlar verip geçebiliriz ve buna nasıl şikâyet edersiniz onu da bilemiyorum açıkçası. Kafamda tek bir kıstas artık var. O da bu albümlerin ne kadar derecede akılda kalıcı olup olmamasıdır. Bütün albümün de akılda kalıcı olmasına gerek yok. İçinde birkaç şarkı zihnimizde kendine yer açabiliyorsa yeterli. Bu düşünceye kanalize olmamı sağlayan ise, geçen sene çıkan “Allegaeon”un “The Ossuary Lens” albümü oldu. Çünkü uzun süre sonra ilk defa bir Tech Death Metal albümünde birçok şarkı aklıma kazındı ve bizzat o şarkıları dinleme isteği uyandı içimde. Bu yüzden de artık benim için en büyük kıstas budur. Bu geniş çaplı açıklamadan sonra şimdi gelelim Archspire’ın Too Fast to Die albümü hakkındaki duygu ve düşüncelerime.

Archspire’ın ilk defa dinlediğim için önceki albümlerinde neler yaptığını bilmiyorum. Bu albümü genel çerçevede değerlendireceğim. Doğrusunu söylemek gerekirse albümü dinlerken hiçbir şekilde ne albümmüş be arkadaş demedim. Beni şaşırtan, heyecanlandıran bir şey olmadı. Gayet sıradan Tech Death Metal albümlerinden bir başkası oldu benim için. Hem de prodüksiyon kalitesi pek de iç açıcı değil. Kötü değil ama bütün bu virtüözlük cümbüşünü beslemeye yeterli bir ses alt yapısına sahip değil albüm. Davul çok zayıf, gitarlar zayıf ama büyük bir uğultu var gibi albümde. Bu yüzden bir türlü anlamlandıramadığım ve kulağımı da tırmalayan bir prodüksiyon ile gelmesi albümün şaşırttı. Şarkı yazımlarındaki teknik yeterlilik bence öyle çok üst düzey değil. Elbette benim veya dinleyenler için oldukça kompleks riff yazımları var. Fakat bu türdeki albümleri dinliyorsanız onların birçoğuna nazaran daha zayıf şarkı yazımları var. Rahatsız edici bir yanı yok albümün ama yukarıdaki kıstas noktama geldiğimizde, akılda kalıcı herhangi bir şarkı yok. Albümün kapanış şarkısı ve albüme adını veren Too Fast to Die şarkısı diğerlerine nazaran çok daha iyi bir forma sahip.



Günün sonunda benim için sıradan bir Technical Death Metal albümünden öteye gidemeyen ve akılda kalıcı herhangi şarkısının olmadığı ama virtüözlük olarak yine kompleks şarkı yazımlarını dinlediğiniz bir albüm olmuş. Ben bir daha dönüp dinleyeceğimi sanmıyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın!

Albüm Puanı: 7/10




Yorumlar